SIRE vuurwerk

Vuurwerkcampagne

In 1989 kreeg ik als junior copywriter een droomopdracht: een campagne bedenken voor de Stichting Ideële Reclame (SIRE). Doel: jongeren waarschuwen voor de gevaren van vuurwerk. Hieronder zie je de affiches die ik bedacht met Jos Cornelissen. Ik was razendtrots op de pay-off die op mijn papier plofte (zie interview NRC). Het jaar daarna was de eer aan een ander team. Aan hen keuze: de pay-off weggooien en opnieuw beginnen of het rund van stal halen?

Dat het rund zo lang zou leven, had ik nooit verwacht. Antiek is ‘ie nog niet, maar wie weet!

Concept Marijke Liebregts, Jos Cornelissen

De jaarwisselingen daarna was er geen vuurwerkcampagne zonder rund. Gelukkig weet Wikipedia tot op de dag van vandaag wie de geestelijke moeder is!

1986 – Het mag in de krant: in het NRC nog wel!

2019 – Het rund is nog steeds springlevend: zelfs André van Duin stuurt het rund af op de deelnemers van Heel Holland bakt!